Hur vi startade

Historien om Swift-Cut Automation har sin början år 2011. Alan Swift drev en verksamhet som tillverkade delar till marknaden för tunga lastfordon.  Han var trött på att lägga ut skärarbeten på entreprenad och byggde istället ett litet plasmaskärbord för CNC-arbeten.  Drivkraften kom ur tanken att vara mindre beroende av leverantörerna och samtidigt kunna hantera ordrar både snabbare och mer flexibelt. Efter att ha lyckats bygga sitt första bord dröjde det inte länge innan Alan fick en förfrågan om han kunde tillverka skärbord till tredjeparter.

Under maj månad 2011, lanserade Alan Swift-Cut Automation tillsammans med sin affärspartner Derek Davies.

Fem år senare är Swift-Cut Automation ett kompetent team av framåttänkande ingenjörer som alla delar ett engagemang för fortsatt tillväxt genom kvalitet, innovation och gammal hederlig valuta för pengarna.

Vi är stolta över vår innovativa vision för framtiden, med fokus på nya spännande produktutvecklingsprogram och ett växande globalt nätverk av kanalpartners i Europa, Skandinavien, Mellanöstern, Afrika och så klart även USA.

Vårt uppdrag

• Att erbjuda högkvalitativa skärlösningar framtagna i Storbritannien till överkomliga priser
  • Att ur ett globalt perspektiv erbjuda det bäst presterande bordet på ingångsnivå, i sektorn för lätt industriell skärning
  • Att förse våra kunder och partner med oöverträffad service och support