Plasmaskärmaskin Swift-Cut 3000

Swift-Cut 3000 PRO Logo

Plasmaskärmaskin Swift-Cut 3000

Skärområde: 3000 x 1500 mm.

Med ett skärområde på 3000 x 1500 mm, är Swift-Cut 3000 vår största maskin i serien med kapacitet att skära i den omfattning som krävs.

Den här maskinen är uppbyggd med en stabil stålram och en fristående operatörspiedestal. Den är idealisk för verkstadsproduktion, plåtslagerier, plåtkonstnärer, prototyptillverkning, underhållsverkstäder, legotillverkning och utbildningsverksamhet.

Med ett parkeringsläge för portalen och nedfällda kuggstänger kan man enkelt lasta och lossa plåten. Plåt i fullformat går utmärkt att lasta rakt ovanifrån. Eftersom även det löpande underhållet förenklas, motsvarar Swift-Cut 3000 de flesta av dina skärningsbehov.

Vår höga konstruktionskvalitet och unika Swift-Cut-programvara för styrningen gör det möjligt för dig att:

• Skära alla metaller: rostfritt och olegerat stål, aluminium, koppar, mässing, zink etc.
  • Skära plåttjocklekar från 0.5mm till 25mm
  • Arbeta i hastigheter från 1 till 12 m/minut
  • Leverera en mycket hög snittkvalitet

Teknisk specifikation:

3000 CNC plasma cutting table specification

Ta nästa steg mot en prisvärd metallskärning i egen regi

Ring för att boka en personlig “live-demonstration” hos oss, eller skicka oss era egna filer så kan vi skära ut era detaljer i en ”online live demonstration” över Internet.

Funktioner och optioner

Vi har utvecklat några av de allra senaste innovativa funktionerna och tillvalen, som gör Swift-Cut till marknadsledare inom plasmaskärning. Se nedan för mer detaljer.

SäkerhetSäkerhet

Hälsa och säkerhet för både operatören och andra i maskinens närhet är av största vikt för oss.  Alla våra maskiner är CE-märkta och tillverkade i Storbritannien. Både vattenbord och torrbord med utsugskanaler är utvecklade för att skydda maskinoperatörerna.  Skyddsglasramar i plexiglas kan också levereras som option, för att skydda personer i närheten, mot gnistor och metallpartiklar.

SwiftCam ProgramvaraSwiftCam Programvara

SwiftCAM är en CAD/CAM-programvara, som är utvecklad till samtliga Swift-Cut-maskiner, för att guida användaren genom de olika stegen i produktionsprocessen på ett enkelt sätt för att minimera den tid som normalt måste läggas ned för att bereda ett skärprogram. SwiftCAM är en product som är lätt att lära sig, och tillåter dig att verifiera produktionscykeln du nyss skapat, med 3D-simulering på ett realistiskt sätt, för att testa dess funktionalitet. mer…

Kabelkedjor/rännor & hål för Truckgafflar

I enlighet med vårt engagemang för att uppfylla och överträffa alla nödvändiga hälso- och säkerhetskrav, är alla våra maskiner försedda med kabelkedjor, kabelskydd och kabelrännor för att förebygga att någon i personalen t.ex. snubblar över några lösa kablar. Och för att underlätta för transport och mobilitet, har vi skapat lyfthål för gaffeltruck i maskinbasen. Detta innebär också att du kan flytta runt maskinen med lätthet i era egna lokaler.

Fristående OperatörspiedestalFristående Operatörspiedestal

Fri i ordets rätta bemärkelse, den fristående operatörspiedestalen levereras som standard med alla maskiner. Detta gör att du kan arbeta en bit ifrån maskinen, om så behövs. Med en inbyggd PC och 18.5” platt LCD monitor, ett trådlöst tangentbord och mus för enkelhet, 500 GB hårddisk, 4 GB RAM, samt en nödstoppsknapp och enkel tillgänglighet för underhåll.

RökutsugRökutsug

Våra vattenbord tar effektivt hand om rökutvecklingen, och till dessa behövs därför inget externt rökutsug. Våra torrbord är försedda med separata utsugskanaler under skärområdet, och anslutning för rökutsug på sidan av bordet. Vi erbjuder även högkvalitativa rökutsug/filteranläggningar till kunder med behov av detta.