Plasmaskärmaskin Swift-Cut 3000 XP

Swift-Cut PRO XP logo

Swift-Cut PRO 3000 XP – CNC-plasmaskärbord

Vi introducerar det nyaste bordet i vårt sortiment. Swift-Cut PRO-konstruktionen ligger i absolut framkant och bordet är mer hållbart än någonsin tidigare. Det nya PRO-bordet är framtaget med produktionsskärning i åtanke och kan nu arbeta tillsammans med Hypertherm MAX PRO 200 och Thermal Dynamics Auto-Cut 200 XT. De nya drivsystemen använder OMRON 400 W AC servomotorer över X+Y-axeln för större noggrannhet.

Den vätskekylda mekaniserade brännaren sitter monterad på en omkonstruerad och robust brygga för att ge en stabil plattform för skärning med höga amperetal, vilket möjliggör en skärkapacitet på upp till 32 mm och högre skärhastigheter. “Blandad gasskärning” är tillgängligt för alla plasma-alternativ. Den högre frihöjden mellan bordsytan och bryggan tillåter skärning av boxsektioner upp till 150 mm. Dessutom finns möjligheten att använda vattendimma under skärningen, som inte bara ger exakt skärning utan även är optimalt att använda vid arbete med rostfritt stål och aluminium. Swift-Cut PRO visar snabbt att den håller måttet.

Ta nästa steg mot prisvärd företagsintern metallskärning

Ring oss och be om en visning i realtid. Besök vår utbildnings- och visningslokal i Staffordshire, eller skicka dina filer till oss så att vi kan skära  under en visning i realtid över internet.

Extra tillbehör och funktioner

Vi har utvecklat ett antal innovativa, avancerade funktioner och extra tillbehör som gör Swift-Cut till marknadsledare inom plasmaskärning; se nedan för mer information.

CNC Plasma cutting brochure 3000 XP table    pro-tech-sheet

Funktioner och optioner

Vi har utvecklat några av de allra senaste innovativa funktionerna och tillvalen, som gör Swift-Cut till marknadsledare inom plasmaskärning. Se nedan för mer detaljer.

CNC Plasma Cutting Table - PRO

• Huvud med dödmansfunktion– Förhindra förtida brännarfel med vår dödmansfunktion för huvudet
  • Digital brännarhöjdstyrning– Följer automatiskt metallarkets konturer
  • Flytande initial höjdavkänning– Pålitligt avkänningssystem för exakta skärhöjder