Swift-Jet

Swift-Jet – kraftfull vattenskärning

Vi introducerar vår nya skärlösning med vattenstråle, Swift-Jet, som är både enkel att använda och klart prisvärd. Den här smarta maskinen erbjuder precisionsskärning av textilier, gummi, skum, plast, läder, kompositmaterial, sten, kakel, glas, metall, livsmedel, papper och mycket annat. Våra maskiner kalibreras med hjälp av den allra senaste Renishaw-mjukvaran tillsammans med ballbar-testutrustning, för att säkerställa enastående noggrannhet. Produkten erbjuder ett överlägset produktvärde med högkvalitativ design, konstruktion och mjukvara med installation samt förstklassiga komponenter och pumpar, och efter köpet erbjuds teknisk support och utbildning.

Denna maskin är brittisk i följande:

• Konstruerad
  • Framtagen
  • Tillverkad
  • Testad enligt de strängaste noggrannhetstoleranserna
  • Installerad samt teknisk support

Vårt systempaket har tagits fram med syftet att erbjuda en komplett lösning som uppfyller dina skärbehov. I och med uppkomsten av en rad olika branscher som söker möjligheten att själva konstruera, utveckla och skapa egna projekt samt undvika dyr utläggning på entreprenad, blir ägandet av ett profileringssystem för vattenstråleskärning en central del av deras verksamhet. Swift-Jet:

• Ger otrolig skärkvalitet
  • Skapar interna forsknings- och utvecklingsmöjligheter
  • Förser dig med förmågan att skapa prototypkomponenter och att garantera kvalitet
  • Eliminerar tid du annars lägger på att vänta på delar från leverantörer
  • Minskar kostnader och avlägsnar beroendet av profileringsleverantörer
  • Ökar omsättningen och möjligheten att diversifiera

Industrisektorer

CNC-vattenstråleskärsystemet Swift-Jet har förmågan att hantera materialskärningskrav inom en rad olika sektorer, inklusive:

Utbildning

• Våra vattenstråleskärmaskiner fungerar som inlärningsverktyg i universitetslaboratorier, oavsett av om det handlar om utbildning eller forskning
  • Snabb inställning och intuitiv mjukvara är perfekt för snabba prototyparbeten för experimentella koncept och konstruktioner
  • Våra bordsstorlekar är idealiska för mindre lokaler
  • Utöka forskningspotentialen med mikrobearbetning

Arkitektur

• Våra effektiva vattenstråleskärmaskiner förenklar arkitektonisk design och produktion, från bänkskivor i granit till utomhusfasader och skyltar
  • Skär enkelt och exakt ut komplexa former och inlagda mönster
  • Skär en mängd olika material såsom sten, betong, keramik, hårt gummi och glas

Medicin

• Våra lösningar för vattenskärning tillhandahåller den noggrannhet som krävs för tillverkning av medicinska delar, från proteser till komponenter
  • Minska cykeltider med snäva toleranser och höga skärhastigheter
  • Tillverka medicinska komponenter i allt från titan till rostfritt stål utifrån datorkonstruerade mönster

Bilindustrin

• Våra vattenstråleskärmaskiner erbjuder avancerade lösningar för fordonsindustrin; tillverka allt från motorkomponenter för racingbilar till upphängningsfästen och växlar för fordon eller tåg
  • Skär ut precisionsdelar från en rad olika material, inklusive aluminium, stål och kolfiber
  • Slipp komplexa verktygsbyten och minska cykeltiderna
  • Maximera produktiviteten genom att stapla ark och optimera utplaceringen samt avståndet mellan utskärningarna

Användningsområde

CNC-vattenstråleprofileringssystemet Swift-Jet kan skära nästan alla material. I enbart vattenstråleläget, kan maskinen snabbt och exakt skära mjuka material såsom gummi, skum och andra packningsmaterial. I det hårda vattenstråleläget kan den skära nästan alla andra material i en mängd olika tjocklekar, såsom:

• Kolstål
  • Rostfritt stål
  • Härdat verktygsstål
  • Legeringar av alla typer
  • Aluminium
  • Titan
  • Koppar
  • Mässing
  • Kolfiberförstärkt plast
  • Glasförstärkt plast
  • Övriga förstärkta plaster
  • Glas
  • Sten
  • Betong
  • Keramik
  • Gummi

Tack vare Swift-Cut har det aldrig varit mer prisvärt eller lätt att arbeta med vattenstråleskärning. Vattenstråletekniken ger utmärkt skärkvalitet med fina detaljer och minimal kantavsmalning, ingen värmepåverkad zon, ett smalt snitt och slaggfri skärning. Den erbjuder också förmågan att hantera nästan alla material med ett tjockleksområde som saknar motsvarighet inom skärteknik. Swift-Jet drivs av Hypertherm Hy-Precision-pumpar och är med sin användarvänliga programvara ledande inom sektorn för skärning av en mängd olika material till ett överkomligt pris. Swift-Jet är med sin användarvänlighet, exceptionella eftervård och support, svaret på frågan om företagsintern, prisvärd, exakt och högkvalitativ skärning.

Swift-Jet - CNC Waterjet Cutting Table